vrijdag 27 november 2020

Psychopatricia

Mensen die zwarte koffie drinken hebben een grotere kans om psychopaat te zijn, blijkt uit onderzoek van Sagioglou en Greitemeyer. Die geitenbreier heeft het volgens mij niet bij het juiste eind.

Ik vind dat ik een heel bijzondere smaak heb. Ik drink mijn koffie het liefst zonder toevoegingen. Dat niet alleen, ik ben ook dol op cacaopoeder gemengd met enkel water of met water en een beetje maca-poeder. Regelmatig heb ik ontbeten met een stronkje witlof, gewoon uit de hand, maar mijn ontbijt bestond ook lang uit een paar flinke stukken chocolade extra puur. Als kind was ik al dol op spruitjes en dat is nooit overgegaan. Ben ik verbitterd? Ben ik een psychopaat?

In het genoemde onderzoek werd onderzocht of een bepaalde smaakvoorkeur
samenhangt met een karaktertrek. 

De mensen die in het algemeen van bitter hielden hadden een grotere kans psychopathische trekjes te hebben, dus niet specifiek de koffieminnaars. Gelukkig. O nee, want ik houd ook van overig bitter. Dus toch een psychopaat?

De proefkonijnen vulden online in of ze van bitter, zuur, zout en/of zoet hielden. Ook werd van specifieke voedingsmiddelen de mening gevraagd. Vervolgens kregen ze een vragenlijst over hun persoonlijkheid. Ze moesten het zelf invullen! Je zou dus ook gewoon kunnen stellen dat mensen die van koffie en/ of overige bittere producten hebben een grotere of juist kleinere zelfkennis hebben dan gemiddeld. buiten dat, een paar psychopathische trekjes maakt je nog geen psycho.

Ook zo dol op koffie, dan moet je echt deze lippenbalsem proberen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  Knort je maag? Alle mondiale gerechten die uit een pakje komen, kun je ook zelf maken. Zo voorkom je toevoegingen als: suiker, maltodext...