maandag 14 december 2020

Choco/courgette-bake

 Tim over de choco/courgette-bake nadat ik verteld had dat er courgette in zat: "Zat er echt courgette in?! Dan ga ik nog een hap proeven. Kijken of ik het, nu ik het weet, vies vind! (hap) Nee, ik vind het nog steeds lekker!"

Moet bij vermeld worden dat Tim een echte alles-eter is, maar toch. Voor degene die het wil proberen het recept:

  • Snijdt een courgette in stukjes en doe het met 3 eieren, een hand rozijntjes, 10g cacaoboter en een scheutje appeldiksap in de blender.
  • Doe de droge ingrediënten in een mengkom: 

    • 130g tijgernotenmeel, kopen? klik hier
    • 20g sorghummeel, kopen? klik hier
    • 1 theelepel johannesbroodpitmeel, kopen? klik hier
    • 1 theelepel met flinke kop gemalen anijs, kopen? klik hier
    • 2 theelepels met flinke kop cacaopoeder, kopen? klik hier
    • 1 theelepel natriumbicarbonaat, kopen? klik hier
  • Voeg de inhoud van de blender hierbij
  • Goed mengen (met garde)
  • In een cakevorm in een voorverwarmde oven
  • 60 minuten in de oven op 160 graden 
  • Als een sateprikker er droog uitkomt is het klaar, anders moet het nog even.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  Knort je maag? Alle mondiale gerechten die uit een pakje komen, kun je ook zelf maken. Zo voorkom je toevoegingen als: suiker, maltodext...