donderdag 3 december 2020

Vliegen voor Vega's

Als je iemand direct eeuwige trouw wil beloven, kan je naar Vegas vliegen. Vega's[1] zijn een ander verhaal, zij zijn ook trouw aan de dieren en willen deze niet eten en ook geen producten ervan.

Maar hoever gaan vega's daarin? Nemen ze ook geen slakken? Komen krekels of vliegen niet op het menu?Als ze dat niet willen, nemen ze dan ook geen producten waar rode kleurstof in zit? Die is immers gemaakt van bladluizen. Laten ze geen foto’s ontwikkelen als er een laagje gelatine op zit?

Ik probeer zo goed mogelijk met insecten om te gaan. Als ik een wesp zie verdrinken, zet ik hem op het droge. Daarentegen, een mug die me wakker houdt, mep ik wel dood. Een goede nachtrust is belangrijk, Bovendien dragen muggen steeds vaker ziektes bij zich. Daar lees je hier meer over.

Vliegen eten, hier lees je waarom dat een goed idee is. Zouden ze die beesten niet kunnen verpulveren en in een pilletje kunnen stoppen. Als het in een pilletje zit, eten we zelfs distels. Dat ondersteunt de leverwerking [2], maar niemand zou eraan denken om er even van te grazen.

Koken met insecten? Met dit boek leer je het.



[1] veganisten

[2] Drink je regelmatig een drankje, ben je wat aan de mollige kant en/ of heb je last van een virale hepatitis? Heb je daarnaast ook last van vermoeidheid? Dan kan het zijn dat je lever niet optimaal werkt. Het is dan verstandig om je leverwaarden te laten controleren. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  Knort je maag? Alle mondiale gerechten die uit een pakje komen, kun je ook zelf maken. Zo voorkom je toevoegingen als: suiker, maltodext...